Froebelian Endeavours, New Education and the ‘Researched’ Child from the 1900s to the 1960s
Projekt - Fak. 2 - Englisch
Status:abgeschlossen
Kurzinhalt: Systematic data collection about young children - whether through observation methods and measures or other means - are part and parcel of twenty-first century early childhood research and reflective practice; however, this was not always the case. This project will focus on five case- study schools at the forefront of a widespread transformation in [vollständig anzeigen]
titel:
(andere Sprache)
Froebelian Endeavours, New Education and the ‘Researched’ Child from the 1900s to the 1960s
Projektdauer:02.01.2020 bis 30.12.2022
Projektbeteiligte:
Dr. Nawrotzki, Kristen (Leitung) [Profil]


In Zusammenarbeit mit:Alessandra Arce Hai (Universidade Federal de São Carlos/Brasilien), Helen May (Emerita, University of Otago, Neuseeland), Larry Prochner (University of Alberta/Kanada), und Yordanka Valkanova (Canterbury Christ Church University/Großbritannien)
Verweis auf Webseiten:
Projekthomepage
keine
Angehängte Dateien:
keine
Erfasst von Dr. Kristen Nawrotzki am 12.12.2019
Zuletzt geändert von René Pretsch am 12.01.2023
    
Projekt-ID:730