Forschungs- & Publikationsdatenbank

abgeschlossen
Projekt - Fak. 1 - Psychologie
Projektdauer: 01.09.16 bis 31.12.22

effectLi: Language Interventions for Improving the L1 and L2 Develop- ment of Dual Language Learners in Early Education and Care
effeciLi: Language Interventions for Improving the L1 and L2 Develop- ment of Dual Language Learners in Early Education and Care

Kurzinhalt:
Background

Despite the refugee challenge, a large and growing number of students in Europe or the US come from homes where the societal language spoken in schools and daycare centers is not the primary language spoken at home (Passel, 2011; Statistisches Bundesamt/Federal Statistics Office, 2010). Language-minority students who cannot communicate
Projektbeteiligte:
Prof. Dr. Sachse, Steffi (Leitung) Profil
In Zusammenarbeit mit:Dr. Franziska Egert (IFP München)
Dr. Katarina Groth (DJI München)
Verweis auf Webseiten:
Projekthomepage
keine
Angehängte Dateien:
keine
Projekt-Id: 529
Erfasst von Sachse, Steffi(Prof. Dr.) am 06.04.17
Zuletzt geändert von Sachse, Steffi(Prof. Dr.) am 09.08.22