Teacher - Scientist - Partnerships (TSP): a tool for professional development. A COMENIUS 2.1 Action (Training of School Education Staff)
Projekt - Fak. 3 - Chemie
Status:abgeschlossen
Kurzinhalt:Presently, traditional science teaching is ineffective to prepare students adequately for life's complexity in a science and technology based society. Teachers' professional knowledge and empowering contextual learning environments for students seem to be key factors for improvement. We propose a systemic approach. We will start by building [vollständig anzeigen]
Ergebnis:It aims at changing teaching activities into learning activities of students. It will be organized "on-the-job" in order to make it meaningful to both students and teachers in different European [vollständig anzeigen]
Projektdauer:01.10.2006 bis 30.09.2009
Projektbeteiligte:
Prof. Dr. Schallies, Michael (Leitung) [Profil]


In Zusammenarbeit mit:Prof. Dr. Wolfgang Kohl, Institut für Energie- und Umweltmesstechnik, Hochschule Mannheim; Dr. Antonio Raschi, Institute of Biometeorology, Foundation for Climate and Sustainability, Firenze (Italy); Dr. Martin Goedhart, Instituut voor Didactiek en Onderwijsontwikkeling, University of Groningen (Netherlands); Dr. Monika Str�mgren, Department of Forest Soils, Swedish University of Agricultural Sciences, Uppsala (Sweden).
Verweis auf Webseiten:
Projekthomepage
Übersicht über das Vorhaben; Partnereinrichtungen; Zugang zu den Daten der CO2-Meßstation auf dem Dach der PH und Daten der Wetterstation (alle online)
Angehängte Dateien:
keine
Erfasst von Prof. Dr. Michael Schallies am 21.10.2007
Zuletzt geändert von Prof. Dr. Schallies, Michael am 14.01.2020
    
Projekt-ID:53