Resilience Processes in Teacher Education
Projekt - Fak. 1 - Erziehungswissenschaft - Schulpädagogik
Status:abgeschlossen
Kurzinhalt:Teacher trainees experience great pressure during their university education. This leads very often to lower levels of motivation to complete the studies. This study addresses whether self-efficacy, social resilience and supportive factors such as family or fellow students can support developing higher levels of teacher students’ intrinsic motivation. [vollständig anzeigen]
Ergebnis:Social support factors are highly predictive for higher levels of autonomy, competence, and relatedness. That holds especially for support by fellow teacher students. These processes are additionally supported [vollständig anzeigen]
Projektdauer:01.02.2016 bis 31.12.2017
Projektbeteiligte:
  • Wassilis Kassis, Zurich University of Teacher Education, Switzerland, Prof. Dr., email: wassilis.kassis@phzh.ch & Ulrike Graf, University of Education Heidelberg, Germany, Prof. Dr., email: ulrike.graf@ph-heidelberg.de (Leitung)

    Prof. Dr.  Graf, Ulrike (Leitung) [Profil]


  • In Zusammenarbeit mit:siehe "Leiter/in"
    Verweis auf Webseiten:
    Projekthomepage
    keine
    Angehängte Dateien:
    keine
    Erfasst von Prof. Dr. Ulrike Graf am 29.05.2017
    Zuletzt geändert von Prof. Dr. Graf, Ulrike am 24.09.2019
        
    Projekt-ID:538