Wie verarbeiten Kinder mit Spezifischen Sprachentwicklungsstörungen (SSES) im Vergleich zu Kindern mit altersgemäßer Sprachentwicklung grammatisches Genus online beim auditiven Sprachverstehen?
Projekt - Fak. 1 - Sonderpädagogik - Sprachwissenschaft
Status:abgeschlossen
Kurzinhalt:The ability to decode the phonological, lexical and grammatical structure of a speech signal is an important prerequisite for language comprehension and as a consequence for a successful educational and psychosocial development. For most children the cognitive processing systems underlying linguistic decoding abilities develop easily in the course of [vollständig anzeigen]
titel:
(andere Sprache)
How do children with Specific Language Development Disorders (SSES) process grammatical genre online in auditory language comprehension compared to children with age-appropriate language development?
Ergebnis:Like many other languages, German employs a linguistic category called “grammatical gender”. In gender-marking languages each noun is assigned to a particular gender-class (in German: masculine, [vollständig anzeigen]
Projektdauer:01.11.2018 bis 31.05.2021
Projektbeteiligte:
Prof. Dr.  Cholewa, Jürgen (Leitung) [Profil]


In Zusammenarbeit mit:Prof. Dr. Thomas Günther; Child Neuropsychology Section, Department of Child and Adolescent Psychiatry, Psychotherapy and Psychosomatics, Medical Faculty, RWTH Aachen University, Germany
Verweis auf Webseiten:
Projekthomepage
keine
Angehängte Dateien:
Günther, T. & Cholewa, J. (2016) Wie verarbeiten Kinder mit und ohne SSES grammatisches Genus online beim auditiven Sprachverstehen? Poster presented at 2. LingUnite Conference, 14.10.16; RWTH Aachen
Bürsgens, A.; Cholewa, J. & Günther, T. (2019) Poster presented at the 20th European Conference on Eye Movements, ECEM 2019, August 18th - 22nd, Alicante, Spain
Erfasst von Prof. Dr. Jürgen Cholewa am 14.10.2019
Zuletzt geändert von René Pretsch am 16.12.2022
    
Projekt-ID:721