Forschungs- & Publikationsdatenbank

  
Publikation Nr. 1726 - Details

Jäkel, L., Kiehne, U., Frieß, S. & Tempel, B. (2019). Naturwissenschaftliche Lehrkompetenzen messen und fördern - hochschuldidaktische Untersuchungen bei Lehramtsstudiengängen zu Mikroskopie, Outdoor-Education und Bildung für Nachhaltigkeit, Köln Nexus-Tagung .



Abstract
Tagung Kompetenzorientierung an Hochschulen der HRK in Köln am 26.Februar 2019:
Abstract des Beitrages:
How can we promote the professionalisation of pre-service-teachers for biology through university didactic measures? On the one hand, the subject of our investigations is a model of competence development for working with microscopes as an important competence for biology and medicine.
On the other hand, we extended the model of pedagogical-content-knowledge (PCK) by adding the compo


Attribute:
Sprache:
Art der Begutachtung: Peer Review(Double-blind peer review)
Print: Ja
Online: Nein
Datenmedium: Keine Angabe