Forschungs- & Publikationsdatenbank

  
Publikation Nr. 2938 - Details

Frank, J. & Lösener, H. (2020). Staunen als Methode. Zur Funktion der Frage in forschenden Literaturgesprächen, In: R. Freudenberg & M. Lessing-Sattari (Hrsg.), Zur Rolle von Irritation und Staunen im Rahmen literarästhetischer Erfahrung. Theoretische Perspektiven, empiriebasierte Beobachtungen und praktische Implikationen (S.71-90). Berlin: Lang.

URL: https://www.peterlang.com/view/title/69577
ISBN: ISBN: 978-3-631-8174
DOI: https://doi.org/10.3726/b16769


Abstract
The article argues for a revaluation of the question as a guiding principle in literary conversations. In contrast to the question-developing instruction (“fragend-entwickelndes Unterrichtsgespräch”), where only the teacher appears in the role of the
questioner, the article deals with the conception of the researching literature discussion (FLG = forschendes Literaturgespräch), in which the learners autonomously develop questions on the text based on their individual irritation experiences and work on them
in changing discussion situations.


Attribute:
Sprache:
Art der Begutachtung: kein Peer Review
Print: Ja
Online: Nein
Datenmedium: Nein