Forschungs- & Publikationsdatenbank | |
Publikation Nr. 2938 - Details Frank, J. & Lösener, H. (2020). Staunen als Methode. Zur Funktion der Frage in forschenden Literaturgesprächen, In: R. Freudenberg & M. Lessing-Sattari (Hrsg.), Zur Rolle von Irritation und Staunen im Rahmen literarästhetischer Erfahrung. Theoretische Perspektiven, empiriebasierte Beobachtungen und praktische Implikationen (S.71-90). Berlin: Lang. URL: https://www.peterlang.com/view/title/69577 ISBN: ISBN: 978-3-631-8174 DOI: https://doi.org/10.3726/b16769 Abstract The article argues for a revaluation of the question as a guiding principle in literary conversations. In contrast to the question-developing instruction (“fragend-entwickelndes Unterrichtsgespräch”), where only the teacher appears in the role of the questioner, the article deals with the conception of the researching literature discussion (FLG = forschendes Literaturgespräch), in which the learners autonomously develop questions on the text based on their individual irritation experiences and work on them in changing discussion situations. Attribute:
|