Informationen & Suchen

 
Suche in Publikationen


  in:         
Artikel in wiss. Zeitschriften
Queisser, U. (2022). Ein systemischer Blick auf chronisch kranke Kinder in Schule und Familie – eine Fallgeschichte, Kontext, 53.

Wolfsperger, J., Baužyte, K., Witaschek, A., Sawatzky, A., Lautenschläger, T., Schneller, K., Kaiser-Kratzmann, J. & Sachse, S. (2021). Mehrsprachigkeit in Kindertageseinrichtungen – Weiterbildung von pädagogischen Fachkräften – Einblicke in ein laufendes Projekt, Forschung Sprache(2), 177-183.

Egert, F., Sachse, S. & Groth, K. (2021). PROTOCOL: Language interventions for improving the L1 and L2 development of dual language learners in early education and care: A systematic review and meta-analysis, Campbell Collaboration, 17(3).

Sachse, S. (2021). Wich meso-level characteristics of early childhood education and care centers are associated with health, health behavior, and well-being of young children? Findings of a scoping review, International Journal of Environmental Reasearch and Public Health, 18, 1-26.

Wolfsperger, J., Kratzmann, J. & Sachse, S. (2021). Mehrsprachigkeit in der Kita - Praxisbeispiele zeigen wie sie gelingt, Kita aktuell Baden-Württemberg, 29(2), 49-51.

Sachse, S. (2021). Früherkennung von Entwicklungsstörungen: Kanonisches Lallen (k)ein diagnostischer Marker(!)?, Kindheit und Entwicklung, 30, 15-24.

Kasch, J., Rosmalen, P.v. , Henderikx, M. & Kalz, M. (2021). The factor structure of the peer-feedback orientation scale (PFOS): toward a measure for assessing students’ peer-feedback dispositions, Assessment & Evaluation in Higher Education, 0(0), 1-14.

Tabuenca, B., Börner, D. & Kalz, M. (2021). Effects of an Ambient Learning Display on Noise Levels and Perceived Learning in a Secondary School, IEEE Transactions on Learning Technologies, 14(1), 69-80.

Kasch, J., Rosmalen, P.v. , Löhr, A., Klemke, R., Antonaci, A. & Kalz, M. (2021). Students’ perceptions of the peer-feedback experience in MOOCs, Distance Education, 41(1), 145-163.

Lang, M., Hofer, U. & Winter, F. (2021). The Braille reading skills of German-speaking students and young adults with visual impairments, British Journal of Visual Impairment and Blindness, 39, 6-19.