Informationen & Suchen

 
Suche in Publikationen


  in:         
Artikel in wiss. Zeitschriften
Hans Lösener, (2019). Pourquoi tout comprendre c'est tout prononcer. La lecture à haute voix dans l'enseignement, Didactiques en pratique(5), 63-70.

Goreth, S., Wolf, F., Rehm, M. & Geißel, B. (2020). Determination of a Reference Value for Adequate Assessment of Teaching Situations: Development of a Technical Education Expert Norm(PCK-T), Journal of Technical Education and Training, 12(4), 81-94.

Lohse-Bossenz, H., Rutsch, J., Spinath, B. & Dörfler, T. (2021). Inkongruente Erwartungen an den Vorbereitungsdienst als Prädiktoren emotionaler Erschöpfung, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, .

Wildbrett, J., Lohse-Bossenz, H. & Dörfler, T. (2022). Vignettenbasierte Messung pädagogisch-psychologischen Professionswissens bei Lehramtsstudierenden., Psychologie in Erziehung und Unterricht (PEU), .

Vogel, T. (2018). Mäßigung: Von einer alten Tugend lernen, Website "Postwachstum" des Instituts für ökologische Wirtschaftsforschung (IÖW), Berlin u.a..

Pfost, M., Dörfler, T. & Artelt, C. (2012). The development of reading competence of poor readers in comparison to their better classmates in a German elementary school sample, Journal of Research in Reading, 35(4), 411-426.

Wurdak, M., Dörfler, T., Mentz, J., Schmidt, A. & Wolstein, J. (2012). Hazardous alcohol levels in adolescents are underestimated by barkeepers and security personnel, European Journal of Pediatrics, 171(12), 1787-1792.

Pfost, M., Dörfler, T. & Artelt, C. (2013). Consequences of students' extracurricular reading behavior for the development of vocabulary and reading comprehension, Learning and Individual Differences, 2013, 89-102.

Pfost, M., Dörfler, T. & Artelt, C. (2013). Consequences of students' extracurricular reading behavior for the development of vocabulary and reading comprehension, Learning and Individual Differences, 26, 89-102.

Maurice, J.v. , Dörfler, T. & Artelt, C. (2014). The relation between interests and grades: Path analyses in primary school age, International Journal of Educational Research, 64, 1-11.