Suche in Publikationen
Artikel in wiss. Zeitschriften
Machunsky, M. (2023). Examining the association between social context and disengagement: Individual and classroom factors in two samples of at-risk students, Social Psycholy of Education, 2023. 
Baur, A. (2023). Which student problems in experimentation are related to one another? , International Journal of Science Education, 45(10), 781-805. 
Härtel, T., Randler, C. & Baur, A. (2023). Using Species Knowledge to Promote Pro-Environmental Attitudes? The Association among Species Knowledge, Environmental System Knowledge and Attitude towards the Environment in Secondary School Students, Animals, 13(972). 
Kranz, J., Baur, A. & Möller, A. (2022). Learners’ challenges in understanding and performing experiments: a systematic review of the literature, Studies in Science Education, 59(2), 321 -367. 
Baur, A. & Rohrmann, S. (2022). Förderung durch innere Differenzierung, Daktylos, 27, 28-31. 
Baur, A. (2021). Errors made by 5th-, 6th-, and 9th-graders when planning and performing experiments: Results of video-based comparisons, Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) – Biologie Lehren und Lernen, 25, 45-63. 
Bewersdorff, A., Baur, A. & Emden, M. (2020). Analyse von Unterrichtskonzepten zum Experimentieren hinsichtlich theoretisch begründeter Unterrichtsprinzipien: Bestandsaufnahme und kriteriale Gegenüberstellung, Zeitschrift für Didaktik der Biologie (ZDB) – Biologie Lehren und Lernen, 24, 80-102. 
Magirius, M. & Scherf, D. (2023). Studierende interpretieren Gedichte mit ChatGPT – Chancen und Herausforderungen von KI-Tools im Lehramtsstudium Deutsch., Mitteilungen des Germanistenverbands, 70. 
Magirius, M., Scherf, D. & Steinmetz, M. (2023). Unterrichtliches Handeln mit Literatur (in der Sekundarstufe I). Didaktische Konzepte und schulische Praxis. , kjl&m, 75. 
Carl, M. O. & Scherf, D. (2022). Über den angemessenen Umgang mit empirischen Erkenntnissen in der Literaturdidaktik., SLLD (Z) - Sprachlich-literarisches Lernen und Deutschdidaktik, 2, 1-25. 
|
|