Forschungs- & Publikationsdatenbank

  

Suche in Publikationen




  in:         
Artikel in wiss. Zeitschriften
Hammann (geb. Krämer), T. & Zentel, P. (2020). Expression of Emotions of People with Profound Intellectual and Multiple Disabilities. A Single-Case Design Including Physiological Data, Psychoeducational Assessment, Intervention and Rehabilitation, 2(1), 15-29.

Hammann (geb. Krämer), T. (2022). The Missing Piece. Physiological Data as a Factor for Identifying Emotions of People with Profound Intellectual and Multiple Disabilities, International Journal of Developmental Disabilities, 1-17.

Hammann (geb. Krämer), T. (2022). Forschungsethische Diskussion im Kontext komplexer Behinderung, Zeitschrift für Heilpädagogik, 73(8), 382-393.

Kelleci Alkan, &., Aksoy, N. C., Kulaksız, T., Kaplan, H. A., Durmaz, B. N., Özcan, M. & Kalkavan, B. (2024). A multi-feedback system integrated simulation-based teacher training to scaffold pre-service teachers’ teaching skills: A phenomenological approach, Education and Information Technologies.

Toran, M., Kulaksız, T. & Özden, B. (2024). The parent–child relationship in the digital era: The mediator role of digital parental awareness, Children and Youth Services Review, 161(june).

Lautenschläger, T., Sawatzky, A., Schneller, K., Kaiser-Kratzmann, J., Kierdorf, J., & Sachse, S. (2023). Untersuchungen zur Entwicklungsgeschwindigkeit in der Umgebungssprache Deutsch bei mehrsprachigen Vorschulkindern. , Kindheit und Entwicklung, 32(3), 151-160.

Georg, S., Genser, B., Fischer, J., Sachse, S. & De Bock, F., (2023). Development and validation of a self-regulation scale within the German version of the Early Development Instrument. , BMC Pediatrics, 23(509), 1-18.

Lüke, C., Kauschke, C., , Dohmen, A., Haid, A., Leitinger, C., Männel, C., Penz, T., Sachse, S., Scharff Rethfeldt, W., Spranger, J., Vogt, S., Niederberger, M. & Neumann, K. (2023). Definition and terminology of developmental language disorders – Interdisciplinary consensus across German-speaking countries. , PLOS ONE, 18(11), 1-21.

Haid, A., Niederberger, M., Dohmen, A., Kauschke, C., , Leitinger, C., Lüke, C., Männel, C., Neumann, K., Penz, T., Sachse, S., Scharff Rethfeldt, W., Spranger, J. & Vogt, S. (2023). Ergebnisse der Delphi-Studie. Definition und Terminologie von Sprachstörungen., DLV aktuell, 2023(2), 28-31.

Haid, A., Scharff Rethfeldt, W., Dohmen, A., Kauschke, C., , Leitinger, C., Lüke, C., Männel, C., Neumann, K., Penz, T., Sachse, S., Spranger, J., Vogt, S. & Niederberger, M. (2024). Delphi-Studie zur Definition und Terminologie von Sprachentwicklungsstörungen: Abstimmungsverhalten der Deutschschweizer Expertinnen und Experten und Einordnung gemäss internationalen CATALISE-Empfehlungen., logopädieschweiz, 2024(1), 5-18.