BiliSAT: Bilingual Language Development in School-age Children with/without Language Impairment with Arabic and Turkish as first languages BiliSAT: Bilingual Language Development in School-age Children with/without Language Impairment with Arabic and Turkish as first languages
01.03.16 bis 31.08.18
JuSe Deutsch
Jugendliche in der Sekundarstufe lernen Deutsch Young people in secondary education learn German
01.04.13 bis 30.11.16
Deutsch-französisches Kooperationsprojekt
Bilinguale Sprachentwicklung: Kinder mit typischer Sprachentwicklung und
Kinder mit einer Sprachentwicklungsstörung (Développement du langage bilingue: Enfants à développement typique et enfants avec troubles du langage; Bilingual Language Development: Typically Developing Children and Children with Language Impairment)
DFG (Deutschland) und ANR (Frankreich) (DFG-ANR-Programm) Bilingual Language Development: Typically Developing Children and Children with Language Impairment
01.01.12 bis 31.12.14
How can a teacher tell if a bilingual child has language impairment: A study of the language of Russian-Hebrew and Russian-German migrant children in preschool and school age
German Israeli Foundation/ GIF Grant No. 1113-97.4-2010
Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.
2019 [Beitrag in Sammelband]
Vogt, K. & Chilla, S. (2019). Phasenübergreifende Professionalisierung von Lehrkräften für den inklusiven Englischunterricht. , In: C. Blume, N. Benitt, D. Gerlach, S. Eßer, B. Roters, J. Springob & T. Schmidt (Hrsg.), Perspektiven inklusiven Englischunterrichts: Gemeinsam lehren und lernen.. Lüneburg: kein.