Prof. Dr. Kalz, Marco Professor für Mediendidaktik; Fak. 2 - Mediendidaktik Anschrift: Prof. Dr. Marco Kalz
Professor of Technology-Enhanced Learning/Mediendidaktik
Heidelberg University of Education
Institute for Arts, Music and Media
Im Neuenheimer Feld 561
69120 Heidelberg
Germany
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Prorektorat - für Forschung
01.01.19 bis 31.12.22
Kooperation Hochschulentwicklung Heidelberg – La Paz (HeiLaP) Cooperation Heidelberg University Development - La Paz (HeiLaP)
Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.
2023 [Vortrag]
Kalz, M. (2023). Invited Keynote panel: Responsive and Sustainable Educational Futures, Aveiro, Portugal.
[Vortrag]
Kalz, M. (2023). Zukunftskompetenzen und KI-Kompetenz – alter Wein in neuen Schläuchen? Eine kritische Analyse, online.
[Sonstige (z.B. Rezension)]
Kalz, M. (2023). TWLZ German Teacher Network Twitter Corpus (December 2013 - December 2020), OSF.
[Beitrag in Sammelband]
Kasch, J., Van Rosmalen, P. & Kalz, M. (2023). A Thematic Analysis of Factors Influencing Student’s Peer-Feedback Orientation, In: O. Noroozi & B. De Wever (Hrsg.), The Power of Peer Learning. Fostering Students’ Learning Processes and Outcomes. (S.265-287) (Band 1). Cham: Springer.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Abbas, M., Van Rosmalen, P. & Kalz, M. (2023). A data-driven approach for the identification of features for automated feedback on academic essays, IEEE Transactions on Learning Technologies, 23(4).
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Benstead, K., Brandl, A., Brouwers, T., Civera, J., Collen, S., Csaba, D. L., De Munter, J., Dewitte, M., Diez de los Rios, C., Dodlek, N., Eriksen, J. E., Forget, P., Gasparatto, C., Geissler, J., Hall, C., Juan, A., Kalz, M., Kelly, R., Klis, G., Kulaksiz, T., Lecoq, C., Marangoni, F., McInally, W., Oliver, K., Popovics, M., Poulios, C., Price, R., Rollo, I., Romeo, S., Steinbacher, J., Sulosaari, V. & O´Higgins, N. (2023). An inter-specialty cancer training programme curriculum for Europe, European Journal of Surgical Oncology, 49(9), 1-6.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Benstead, K., Brandl, A., Brouwers, T., Civera, J., Collen, S., Csaba, D. L., De Munter, J., Dewitte, M., Diez de los Rios, C., Dodlek, N., Eriksen, J. E., Forget, P., Gasparatto, C., Geissler, J., Hall, C., Juan, A., Kalz, M., Kelly, R., Klis, G., Kulaksız, T., Lecoq, C., Marangoni, F., McInally, W., Oliver, K., Popovics, M., Poulios, C., Price, R., Rollo, I., Romeo, S., Steinbacher, J., Sulosaari, V. & O´Higgins, N. (2023). An inter-specialty cancer training programme curriculum for Europe, European Journal of Surgical Oncology, 49(9), 1-6.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Weidlich, J. & Kalz, M. (2023). How well does teacher education prepare for teaching with technology? A TPACK-based investigation at a university of education, European Journal of Teacher Education , 1(1), 1-21.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Woitt, S., Weidlich, J., Jivet, I., Göksün, D. O., Drachsler, H. & Kalz, M. (2023). Students’ feedback literacy in higher education: an initial scale validation study, Teaching in Higher Education, 00(0), 1-21.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Kalz, M. & Weidlich, J. (2023). Students’ feedback literacy in higher education: an initial scale validation study,, Teaching in Higher Education, 31, 1-20.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Kalz, M. (2023). Students’feedback literacy in higher education: an initial scale validation study, Teaching in Higher Education, 23(1), 1-21.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Kulaksız, T., Steinbacher, J. & Kalz, M. (2023). Technology-Enhanced Learning in the Education of Oncology Medical Professionals: A Systematic Literature Review, Journal of Cancer Education, 1(1), 1-9.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Kulaksız, T., Steinbacher, J. & Kalz, M. (2023). Technology-enhanced learning in the education of oncology medical professionals: A systematic literature review, Journal of Cancer Education, 38, 1743-1751.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Kalz, M. (2023). Zurück in die Zukunft? Eine literaturbasierte Kritik der Zukunftskompetenzen., MedienPädagogik. Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung., 2023(1), 332-352.