Forschungs- & Publikationsdatenbank

Profil

Aktuelle Kontaktdaten
ProfilbildDr. Graf, Sönke
Akademischer Mitarbeiter; Fak. 3 - Physik
Icon fuer AdresseAnschrift:
Im Neuenheimer Feld 562 69120 Heidelberg Raum B117


Icon Mail graf[at]ph-heidelberg.de
OrcID: 0000-0003-0593-1384

Forschungsschwerpunkte:
Lehrkräfte Fort- und Weiterbildung; IKT

vCard erstellen und exportieren
Projekte
Fak. 3 • Physik
Projekt-ID:424
abgeschlossen
01.06.13 bis 31.05.16 • Chain Reaction: A Sustainable Approach to Inquiry Based Science Education
Chain Reaction - Ein nachhaltiger Zugang zum forschend entdeckenden Lernen in den Naturwissenschaften
Projekt aufrufen
Projekt-ID:357
abgeschlossen
07.12.11 bis 28.07.18 • [DISS]  Professionalisierung von Lehrkräften: Zur Nutzung von Kommunikationsmöglichkeiten im Rahmen einer internationalen Lehrerfortbildung zum Einsatz von IKT im naturwissenschaftlichen Unterricht [ “We’re better, connected” Empirical study on the potential of international science teacher trainings]
“We’re better, connected” Empirical study on the potential of international science teacher trainings
Projekt aufrufen
Projekt-ID:214
abgeschlossen
01.10.08 bis 01.11.10 • [DISS]  CAT - The effective use of computer aided teaching and learning material in science teaching - a teacher training course with a European perspective
Projekt aufrufen


Publikationen
20202019201820172015201420132010

Application of Computer Aided Learning environments in Schools of Six European Countries

Application of Computer Aided Learning environments in Schools of Six European Countries
"Welzel-Breuer, M., Graf, S., Sanchez, E., Fontanieu, V., Raykova, Z., Erb, R., Lavonen, J. & Ioannidis, G. (2010). Application of Computer Aided Learning environments in Schools of Six European Countries, Istanbul.
Vortrag
Details

IKT im naturwissenschaftlichen Unterricht in 6 Europäischen Ländern

IKT im naturwissenschaftlichen Unterricht in 6 Europäischen Ländern
"Welzel-Breuer, M., Graf, S., Sanchez, E., Fontanieu, V., Buty, C., Stadler, H. & Nagel, C. (2010). IKT im naturwissenschaftlichen Unterricht in 6 Europäischen Ländern, Dresden.
Vortrag
Details

Promoting science teachers' ability to adopt usable ICT tools in practice: design of a European teacher education course

Promoting science teachers' ability to adopt usable ICT tools in practice: design of a European teacher education course
"Lavonen, J., Krzywacky, H., Sanchez, E., Fontanieu, V., Erb, R., Bühler, B., Jurke, T., Welzel-Breuer, M., Graf, S., Nagel, C., Raykova, Z. & Ioannidis, G. (2010). Promoting science teachers' ability to adopt usable ICT tools in practice: design of a European teacher education course, Bled.
Vortrag
Details

International Differences in Using ICT as a Source of Development

Welzel-Breuer, M., Graf, S. & Rueda Muñoz, A.E. (2010). International Differences in Using ICT as a Source of Development, The Effective Use of Computer Aided Teaching and Learning Material in Science Teaching. Handbook for a teacher training course (S.12-18). Plovdiv: Plovdiv University Press "Paisii Hilendarski".
Sammelband
Details