Prof. Dr. Kalz, Marco Professor für Mediendidaktik; Fak. 2 - Mediendidaktik Anschrift: Prof. Dr. Marco Kalz
Professor of Technology-Enhanced Learning/Mediendidaktik
Heidelberg University of Education
Institute for Arts, Music and Media
Im Neuenheimer Feld 561
69120 Heidelberg
Germany
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Prorektorat - für Forschung
01.01.19 bis 31.12.22
Kooperation Hochschulentwicklung Heidelberg – La Paz (HeiLaP) Cooperation Heidelberg University Development - La Paz (HeiLaP)
Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.
2012 [Beitrag in Sammelband]
Börner, D., Storm, J., Kalz, M. & Specht, M. (2012). Energy Awareness Displays – Prototype for personalised energy consumption feedback, 21st Century Learning for 21st Century Skills – 7th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2012) (S.471-476). Saarbrücken, Germany: Springer, Berlin, Heidelberg.
[Beitrag in Sammelband]
Börner, D., Kalz, M. & Specht, M. (2012). Ambient Learning Displays: lecture series and results from a participatory design study, Proceedings of the 11th World Conference on Mobile and Contextual Learning 2012 (S.232-235). Helsinki, Finland: n.a..
[Beitrag in Sammelband]
Van der Baaren, J., Skorning, M., Kalz, M., Kicken, W. & Biermann, H. (2012). An Open Educational Resource for minimal online resuscitation training, Resuscitation. Vienna, Austria: n.a..
[Beitrag in Sammelband]
Lenssen, N., Biermann, H., Saša, S., Beckers, S., Felzen, M., Rossaint, R., Kalz, M., Haberstroh, M., Klerkx, J., Elsner, J. & Skorning, M. (2012). EMuRgency – Neue Ansätze zur Reanimationsunterstützung und für Reanimationstraining in der Euregio Maas-Rhein, Proceedings NotIT 2012. 1st Symposium of Information and Communication Technologies in Emergency Medicine (S.39-42). Düsseldorf, Germany: German Medical Science GMS Publishing House.
[Beitrag in Sammelband]
Kalz, M., Schuffelen, P., Specht, M., Ternier, S., Skorning, M., Haberstroh, M., Gorgels, T., Pijls, R., De Vries, F., Klerx, J., Vergnion, M., Van Poucke, S., Van der Baaren, J., Lenssen, N., Biermann, H. & Parra, G. (2012). EMuRgency – New approaches for resuscitation support and training in the Euregio Meuse-Rhine, Resuscitation. n.a.: n.a..
[Beitrag in Sammelband]
Börner, D., Kalz, M. & Specht, M. (2012). Energy Awareness Displays: designing a prototype for personalised energy consumption feedback at the workplace, 2012 IEEE Seventh International Conference on Wireless, Mobile and Ubiquitous Technology in Education (S.211-213). Takamatsu, Japan: IEEE.
[Beitrag in Sammelband]
Kalz, M., Specht, M. & Van Oosterzee, M. (2012). Impact of tablet computers and eBooks on learning practices of law students, Proceedings of the 11th World Conference on Mobile and Contextual Learning 2012 (S.203-208). Helsinki, Finland: n.a..
[Beitrag in Sammelband]
Maher, B., Drachsler, H., Kalz, M. & Specht, M. (2012). The CLAS App – A mobile training tool to improve handover procedures between hospital interface and family doctors, Proceedings of the 11th World Conference on Mobile and Contextual Learning 2012 (S.38-45). Helsinki, Finland: n.a..
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Ternier, S., Klemke, R., Kalz, M., Van Ulzen, P. & Specht, M. (2012). ARLearn: augmented reality meets augmented virtuality, Journal of Universal Computer Science, 18, 2143-2164.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Börner, D., Storm, J., Kalz, M. & Specht, M. (2012). Energy awareness displays: motivating conservation at the workplace through feedback, International Journal of Mobile Learning and Organisation, 6, 189-203.