Aktuelle Kontaktdaten:

Prof. Dr. Kalz, Marco
Professor für Mediendidaktik; Fak. 2 - Mediendidaktik
Anschrift:
Prof. Dr. Marco Kalz Professor of Technology-Enhanced Learning/Mediendidaktik Heidelberg University of Education Institute for Arts, Music and Media Im Neuenheimer Feld 561 69120 Heidelberg Germany


kalz[at]ph-heidelberg.de
https://kalz.cc
OrcID: 0000-0003-1471-5827

Projekte:

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Prorektorat - für Forschung

01.01.19 bis 31.12.22   Kooperation Hochschulentwicklung Heidelberg – La Paz (HeiLaP)

Cooperation Heidelberg University Development - La Paz (HeiLaP)

 Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.

Publikationen:

   2023 |   2022 |   2021 |   2020 |   2019 |   2018 |   2017 |   2016 |   2015 |   2014 |   2013 |   2012 |   2011 |   2010 |   2009 |   2008 |   2007 |   2006 |   2005 |   2004 |   2003 |  
2015
  [Beitrag in Sammelband]    Kalz, M. (2015). Lifelong Learning and Its Support with New Technologies, International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences (S.93-99). Oxford: Elsevier.

  [Beitrag in Sammelband]    Kalz, M. (2015). PLE in formal education: challenges for openness and control, Responsive Open Learning Environments (S.226-228). Heidelberg, Germany: Springer.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Kalz, M., Kreijns, K., Walhout, J., Castaño-Muñoz, J., Espasa, A. & Tovar, E. (2015). Establishing a European cross-provider data collection about open online courses, The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 16, 62-77.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Tabuenca, B., Kalz, M. & Specht, M. (2015). Tap it again, Sam: Harmonizing personal environments towards lifelong learning, International Journal of Advanced Corporate Learning, 8, 16-23.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Tabuenca, B., Kalz, M., Drachsler, H. & Specht, M. (2015). Time will tell: The role of mobile learning analytics in self-regulated learning, Computers & Education, 89, 53-74.

Stand: 20.04.2024; 16:57 Uhr