Aktuelle Kontaktdaten:

Prof. Dr. Kalz, Marco
Professor für Mediendidaktik; Fak. 2 - Mediendidaktik
Anschrift:
Prof. Dr. Marco Kalz Professor of Technology-Enhanced Learning/Mediendidaktik Heidelberg University of Education Institute for Arts, Music and Media Im Neuenheimer Feld 561 69120 Heidelberg Germany


kalz[at]ph-heidelberg.de
https://kalz.cc
OrcID: 0000-0003-1471-5827

Projekte:

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Prorektorat - für Forschung

01.01.19 bis 31.12.22   Kooperation Hochschulentwicklung Heidelberg – La Paz (HeiLaP)

Cooperation Heidelberg University Development - La Paz (HeiLaP)

 Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.

Publikationen:

   2023 |   2022 |   2021 |   2020 |   2019 |   2018 |   2017 |   2016 |   2015 |   2014 |   2013 |   2012 |   2011 |   2010 |   2009 |   2008 |   2007 |   2006 |   2005 |   2004 |   2003 |  
2017
  [Beitrag in Sammelband]    Kreijns, K., Kalz, M., Castaño-Muñoz, J. & Punie, Y. (2017). Implementation intention and how it affects goal achievement in MOOCs, Digital Education: Out to the World and Back to the Campus (S.210-216). Cham, Switzerland: Springer, Cham.

  [Beitrag in Sammelband]    Henderikx, M., Kreijns, K. & Kalz, M. (2017). To change or not to change? That’s the question… On MOOC-success, barriers and their implications, Digital Education: Out to the World and Back to the Campus (S.210-216). Cham, Switzerland: Springer International Publishing.

  [Beitrag in Sammelband]    Rosmalen, P.v. , Kasch, J., Kalz, M., Firssova, O. & Brouns, F. (2017). Towards ‘MOOCs with a Purpose’: Crowdsourcing and analysing scalable design solutions with MOOC learners, Data Driven Approaches in Digital Education; 12th European Conference on Technology Enhanced Learning (S.486-491). Tallinn, Estonia: Springer International Publishing.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Kasch, J., Van Rosmalen, P. & Kalz, M. (2017). A Framework Towards Educational Scalability of Open Online Courses, Journal of Universal Computer Science, 23, 845-867.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Suarez, A., Specht, M., Prinsen, F., Kalz, M. & Ternier, S. (2017). A review of the types of mobile activities in mobile inquiry-based learning, Computers & Education, 2017, 38-55.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Al-Lily, A. & Kalz, M. (2017). Academic domains as political battlegrounds: A global enquiry by 99 academics in the fields of education and technology, Information Development, 33, 270-288.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Castaño-Muñoz, J., Kreijns, K., Kalz, M. & Punie, Y. (2017). Does digital competence and occupational setting influence MOOC participation? Evidence from a cross-course survey, Journal of Computing in Higher Education, 29, 28-46.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Tabuenca, B., Kalz, M. & Löhr, A. (2017). MoocCast: Evaluating Mobile Screencast for Online Courses, Universal Access in the Information Society, 2017, 1-9.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Henderikx, M., Kreijns, K. & Kalz, M. (2017). Refining Success and Dropout in Massive Open Online Courses, Distance Education, 38, 353-368.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Löhr, A., Savelli, H., Beunen, R., Kalz, M., Ragas, A. & Van Belleghem, F. (2017). Solutions for global marine litter pollution, Current Opinion in Environmental Sustainability, 2017, 90-99.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Jansen, R., Van Leeuwen, A., Janssen, J., Kester, L. & Kalz, M. (2017). Validation of the self-regulated online learning questionnaire, Journal of Computing in Higher Education, 29, 6-27.

Stand: 26.04.2024; 21:59 Uhr