Aktuelle Kontaktdaten:

Prof. Dr. Kalz, Marco
Professor für Mediendidaktik; Fak. 2 - Mediendidaktik
Anschrift:
Prof. Dr. Marco Kalz Professor of Technology-Enhanced Learning/Mediendidaktik Heidelberg University of Education Institute for Arts, Music and Media Im Neuenheimer Feld 561 69120 Heidelberg Germany


kalz[at]ph-heidelberg.de
https://kalz.cc
OrcID: 0000-0003-1471-5827

Projekte:

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Prorektorat - für Forschung

01.01.19 bis 31.12.22   Kooperation Hochschulentwicklung Heidelberg – La Paz (HeiLaP)

Cooperation Heidelberg University Development - La Paz (HeiLaP)

 Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.

Publikationen:

   2023 |   2022 |   2021 |   2020 |   2019 |   2018 |   2017 |   2016 |   2015 |   2014 |   2013 |   2012 |   2011 |   2010 |   2009 |   2008 |   2007 |   2006 |   2005 |   2004 |   2003 |  
2019
  [Vortrag]    Kalz, M. (2019). Challenges of realising scalable open education with (peer) feedback, Potsdam, Hasso Plattner Institut.

  [Vortrag]    Kalz, M. (2019). Learning in the digital society. Effects and unintended consequences of mainstreaming of technology-enhanced learning., Ra’anana, Israel.

  [Vortrag]    Kalz, M. (2019). Medienkompetenz. Ein Konzept im Wandel, Ludwigshafen.

  [Vortrag]    Kalz, M. (2019). MOOCs for (global) sustainable development education. Experiences from the MOOC on Marine Litter, online.

  [Vortrag]    Kalz, M. (2019). Perspektiven der Hochschulbildung im digitalen Zeitalter, Idstein.

  [Vortrag]    Kalz, M. (2019). The scalability challenge: what higher education can learn from MOOCs and open courses, online.

  [Beitrag in Sammelband]    Henderikx, M., Löhr, A. & Kalz, M. (2019). Enjoyed or Bored? A Study into Achievement Emotions and the Association with Barriers to Learning in MOOCs, In: M. Scheffel, J. Broisin, V. Pammer-Schindler, A. Ioannou & J. Schneider (Hrsg.), Transforming Learning with Meaningful Technologies. Proceedings of the European Conference on Technology-Enhanced Learning (EC-TEL) 2019 (S.15-27) (Band 11722, 1. Auflage). Cham: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Henderikx, M. & Kalz, M. (2019). Goal Setting and Striving in MOOCs: A Peek Inside the Black Box of Learner Behaviour, Digital Education: At the MOOC Crossroads Where the Interests of Academia and Business Converge. EMOOCs 2019. Cham, Switzerland: Springer, Cham.

  [Beitrag in Sammelband]    Abbas, M., Rosmalen, P.v. & Kalz, M. (2019). Identifying Critical Features for Formative Essay Feedback with Artificial Neural Networks and Backward Elimination, In: M. Scheffel, J. Broisin, A. Ioannou & J. Schneider (Hrsg.), Transforming Learning with Meaningful Technologies. Proceedings of the European Conference on Technology-Enhanced Learning (EC-TEL) 2019 (S.396-408) (Band 11722, 1. Auflage). Cham: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Rabin, E., Silber-Varod, V., Kalman, Y. M. & Kalz, M. (2019). Identifying Learning Activity Sequences that Are Associated with High Intention-Fulfillment in MOOCs, In: M. Scheffel, J. Broisin, V. Pammer-Schindler, A. Ioannou & J. Schneider (Hrsg.), ransforming Learning with Meaningful Technologies. Proceedings of the European Conference on Technology-Enhanced Learning (EC-TEL) 2019 (S.224-235) (1. Auflage). Cham: Springer.

  [Beitrag in Sammelband]    Rabin, E., Henderikx, M., Kalman, Y. M. & Kalz, M. (2019). The Influence of Self-regulation, Self-efficacy and Motivation as Predictors of Barriers to Satisfaction in MOOCs, In: M. Scheffel, J. Broisin, V. Pammer-Schindler, A. Ioannou & J. Schneider (Hrsg.), Transforming Learning with Meaningful Technologies. Proceedings of the European Conference on Technology-Enhanced Learning (EC-TEL) 2019 (S.631-635) (Band 11722, 1. Auflage). Cham: Springer.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rabin, E., Kalman, Y. M. & Kalz, M. (2019). An empirical investigation of the antecedents of learner-centered outcome measures in MOOCs, International Journal of Educational Technology in Higher Education, 2019.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Henderikx, M., Kreijns, K., NN, J. & Kalz, M. (2019). Factors influencing the pursuit of personal learning goals in MOOCs, Distance Education, 2019, 187-204.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Tabuenca, B., Kalz, M. & Löhr, A. (2019). Massive open online education for environmental activism: The worldwide problem of marine litter, Sustainability, 11(10), 1-16.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rabin, E., Kalman, Y. M. & Kalz, M. (2019). The cathedral’s ivory tower and the open education bazaar – catalyzing innovation in the higher education sector, Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 35(10), 82-99.

Stand: 28.03.2024; 20:31 Uhr