Prof. Dr. Kalz, Marco Professor für Mediendidaktik; Fak. 2 - Mediendidaktik Anschrift: Prof. Dr. Marco Kalz
Professor of Technology-Enhanced Learning/Mediendidaktik
Heidelberg University of Education
Institute for Arts, Music and Media
Im Neuenheimer Feld 561
69120 Heidelberg
Germany
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Prorektorat - für Forschung
01.01.19 bis 31.12.22
Kooperation Hochschulentwicklung Heidelberg – La Paz (HeiLaP) Cooperation Heidelberg University Development - La Paz (HeiLaP)
Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.
2020 [Beitrag in Sammelband]
Pinkernell, G., Gulden, L. & Kalz, M. (2020). Automated feedback at task level : error analysis or worked out examples – which type is more effective?, In: B. Barzel, R. Bebernik, L. Göbel, M. Pohl, H. Ruchniewicz, F. Schacht & D. Turm (Hrsg.), Proceedings of the 14th International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14 (S.221-228). Essen: DuEPublico.
[Beitrag in Sammelband]
Kalz, M., Schophuizen, M. & Türkeli, S. (2020). The disaggregated, networked and open future of education for sustainable development, In: UNESCO (Hrsg.), Humanistic future of learning. Perspectives from UNESCO Chairs and UNITWIN networks (S.113-116) (1. Auflage). Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Schophuizen, M., Kreijns, K., Stoyanov, S., Rosas, S. & Kalz, M. (2020). Does project focus influence challenges and opportunities of open online education? A sub-group analysis of group-concept mapping data, Journal of Computing in Higher Education, 2020(0), 1-26.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Schophuizen, M. & Kalz, M. (2020). Educational innovation projects in Dutch higher education: bottom-up contextual coping to deal with organizational challenges, International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(36), 1-17.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Zawacki-Richter, O., Conrad, D., Bozkurt, A., Aydin, C., Bendelier, S., Jung, I., Stöter, J., Veletsianos, G., Blaschke, L. M., Bond, M., Broens, A., Bruhn, E., Dolch, C., Kalz, M., Kondakci, Y., Marin, V., Mayrberger, K., Müskens, W., Naidu, S., Qayyum, A., Roberts, J., Sangrà, A., Loglo, F. S., Slagter van Tryon, P. J. & Xiao, J. (2020). Elements of Open Education: An Invitation to Future Research., The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 21(3), 331-334.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Pammer-Schindler, V., Wild, F., Fominykh, M., Ley, T., Perifanou, M., Soule, M. V., Hernandez-Leo, D., Kalz, M., Klamma, R., Pedro, L., Santos, C., Glahn, C., Economides, A. A., Parmaxi, A., Prasolova-Førland, E., Gillet, D. & Maillet, K. (2020). Interdisciplinary Doctoral Training in Technology-Enhanced Learning in Europe, Frontiers in Education, 150(5), 1-12.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Spilker, M., Prinsen, F. & Kalz, M. (2020). Valuing technology-enhanced academic conferences for continuing professional development. A systematic literature review, Professional Development in Education, 46(3), 482-499.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Rabin, E., Henderikx, M., Kalman, Y. M. & Kalz, M. (2020). What are the barriers to learners’ satisfaction in MOOCs and what predicts them? The role of age, intention, self-regulation, self-efficacy and motivation, Australasian Journal of Educational Technology, 36(3), 119-131.