Aktuelle Kontaktdaten:

Prof. Dr. Kalz, Marco
Professor für Mediendidaktik; Fak. 2 - Mediendidaktik
Anschrift:
Prof. Dr. Marco Kalz Professor of Technology-Enhanced Learning/Mediendidaktik Heidelberg University of Education Institute for Arts, Music and Media Im Neuenheimer Feld 561 69120 Heidelberg Germany


kalz[at]ph-heidelberg.de
https://kalz.cc
OrcID: 0000-0003-1471-5827

Projekte:

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Fak. 2 - Mediendidaktik

01.12.23 bis 30.11.26   Interact-Europe 100

Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24   Digital Transition and digital resilience in oncology

Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24   Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone

Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23   Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)

Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24   JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende

JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22   DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen

Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23   ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World

ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20   SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands

Prorektorat - für Forschung

01.01.19 bis 31.12.22   Kooperation Hochschulentwicklung Heidelberg – La Paz (HeiLaP)

Cooperation Heidelberg University Development - La Paz (HeiLaP)

 Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.

Publikationen:

   2023 |   2022 |   2021 |   2020 |   2019 |   2018 |   2017 |   2016 |   2015 |   2014 |   2013 |   2012 |   2011 |   2010 |   2009 |   2008 |   2007 |   2006 |   2005 |   2004 |   2003 |  
2020
  [Beitrag in Sammelband]    Pinkernell, G., Gulden, L. & Kalz, M. (2020). Automated feedback at task level : error analysis or worked out examples – which type is more effective?, In: B. Barzel, R. Bebernik, L. Göbel, M. Pohl, H. Ruchniewicz, F. Schacht & D. Turm (Hrsg.), Proceedings of the 14th International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14 (S.221-228). Essen: DuEPublico.

  [Beitrag in Sammelband]    Kalz, M., Schophuizen, M. & Türkeli, S. (2020). The disaggregated, networked and open future of education for sustainable development, In: UNESCO (Hrsg.), Humanistic future of learning. Perspectives from UNESCO Chairs and UNITWIN networks (S.113-116) (1. Auflage). Paris: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Schophuizen, M., Kreijns, K., Stoyanov, S., Rosas, S. & Kalz, M. (2020). Does project focus influence challenges and opportunities of open online education? A sub-group analysis of group-concept mapping data, Journal of Computing in Higher Education, 2020(0), 1-26.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Schophuizen, M. & Kalz, M. (2020). Educational innovation projects in Dutch higher education: bottom-up contextual coping to deal with organizational challenges, International Journal of Educational Technology in Higher Education, 17(36), 1-17.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Zawacki-Richter, O., Conrad, D., Bozkurt, A., Aydin, C., Bendelier, S., Jung, I., Stöter, J., Veletsianos, G., Blaschke, L. M., Bond, M., Broens, A., Bruhn, E., Dolch, C., Kalz, M., Kondakci, Y., Marin, V., Mayrberger, K., Müskens, W., Naidu, S., Qayyum, A., Roberts, J., Sangrà, A., Loglo, F. S., Slagter van Tryon, P. J. & Xiao, J. (2020). Elements of Open Education: An Invitation to Future Research., The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 21(3), 331-334.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Pammer-Schindler, V., Wild, F., Fominykh, M., Ley, T., Perifanou, M., Soule, M. V., Hernandez-Leo, D., Kalz, M., Klamma, R., Pedro, L., Santos, C., Glahn, C., Economides, A. A., Parmaxi, A., Prasolova-Førland, E., Gillet, D. & Maillet, K. (2020). Interdisciplinary Doctoral Training in Technology-Enhanced Learning in Europe, Frontiers in Education, 150(5), 1-12.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Spilker, M., Prinsen, F. & Kalz, M. (2020). Valuing technology-enhanced academic conferences for continuing professional development. A systematic literature review, Professional Development in Education, 46(3), 482-499.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Rabin, E., Henderikx, M., Kalman, Y. M. & Kalz, M. (2020). What are the barriers to learners’ satisfaction in MOOCs and what predicts them? The role of age, intention, self-regulation, self-efficacy and motivation, Australasian Journal of Educational Technology, 36(3), 119-131.

Stand: 28.03.2024; 13:31 Uhr