Prof. Dr. Kalz, Marco Professor für Mediendidaktik; Fak. 2 - Mediendidaktik Anschrift: Prof. Dr. Marco Kalz
Professor of Technology-Enhanced Learning/Mediendidaktik
Heidelberg University of Education
Institute for Arts, Music and Media
Im Neuenheimer Feld 561
69120 Heidelberg
Germany
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Fak. 2 - Mediendidaktik
01.12.23 bis 30.11.26
Interact-Europe 100 Interact-Europe 100
01.01.23 bis 31.12.24
Digital Transition and digital resilience in oncology Digital Transition and digital resilience in oncology
01.10.22 bis 30.11.24
Gini2: Intelligente Musiklehre im interaktiven Lernraum mittels Smartphone Gini2: Intelligent teaching of music mit smart devices in an interactive learning space
01.06.22 bis 31.12.23
Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE) Innovative collaboration for Inter-specialty cancer training across Europe (INTERACT-EUROPE)
01.10.21 bis 30.09.24
JOKER – Journalistische und crossmediale Kompetenzentwicklung für Studierende JOKER: Journalistic and cross-media competence development for students
01.08.21 bis 15.02.22
DATA2Teach. Wie Daten Schule und Schulen Daten machen Data2Teach. How data make schools and schools make data
01.01.21 bis 31.12.23
ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World ENTER_EdTech: Entering the EdTech Entrepreneurship World
01.09.15 bis 31.08.20
SOONER - The Structuration of Open and Online Education in the Netherlands
Prorektorat - für Forschung
01.01.19 bis 31.12.22
Kooperation Hochschulentwicklung Heidelberg – La Paz (HeiLaP) Cooperation Heidelberg University Development - La Paz (HeiLaP)
Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.
2022 [Vortrag]
Kalz, M. (2022). Didaktische und ethische Implikationen der Nutzung von künstlicher Intelligenz in Schule und Unterricht, online.
[Vortrag]
Kalz, M. (2022). Ethische Dimensionen Künstlicher Intelligenz in der Bildung, online.
[Vortrag]
Kalz, M. (2022). Integrating AI as technology and subject in higher education: Opportunities and challenges. , online.
[Vortrag]
Kalz, M. (2022). Open Education in transition. Social movement or evidence-based research domain?, online.
[Beitrag in Sammelband]
Kalz, M. (2022). Open Education as Social Movement? Between Evidence-Based Research and Activism, In: O. Zawacki-Richter & I. Jung (Hrsg.), Handbook of Open, Distance and Digital Education (S.1-14) (Band 1). Singapore: Springer Nature Singapore.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Zhang, L., Spoelstra, H. & Kalz, M. (2022). Annotation of a Dutch Essay Corpus with Argument Structures and Quality Indicators, Journal for Computational Linguistics in the Netherlands, 2021(11), 257-279.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Kalz, M. (2022). Enabling educational innovation through complexity leadership? Perspectives from four Dutch universities, Tertiary Education and Management, 2022.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Ortega-Arranz, A., Asensio-Pérez, J. I., Martínez-Monés, A., Bote-Lorenzo, M. L., Ortega-Arranz, H. & Kalz, M. (2022). GamiTool: Supporting Instructors in the Gamification of MOOCs, IEEE Access, 1-17.
[Artikel in wiss. Zeitschrift]
Fominykh, M., Weidlich, J., Kalz, M. & Hybertsen, I. D. (2022). What do they TEL(L)? A systematic analysis of master programs in technology-enhanced learning., International Journal of Educational Technology in Higher Education, 19(1), 1-25.