Aktuelle Kontaktdaten:

Prof. Dr. Rietz, Christian
Fak. 1 - Erziehungswissenschaft - Schulpädagogik

christian.rietz[at]ph-heidelberg.de

Projekte:

| 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2011 

Fak. 1 - Psychologie

01.07.18 bis 31.12.19   Evaluation der European Researchers Night (Nacht der Forschung)
01.01.18 bis 31.05.19   APVEL - Evaluation der Wirksamkeit der SAPV in Nordrhein

Fak. 1 - Erziehungswissenschaft - Schulpädagogik

01.07.18 bis 31.12.19   Evaluation der European Researchers Night (Nacht der Forschung)
01.01.18 bis 31.05.19   APVEL - Evaluation der Wirksamkeit der SAPV in Nordrhein

 Kontaktinformationen in den einzelnen Projekten zeigen lediglich den zum Zeitpunkt der Erfassung gültigen Stand. Für weitere Informationen sprechen Sie bitte mit dem Administrator der Forschungsdatenbank.

Publikationen:

   2023 |   2022 |   2021 |   2020 |   2019 |   2018 |  
2022
  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Even, C., Hammann, T., Heyl, V., Rietz, C., Wahl, H. W., Zentel, P. & Schlomann, A. (2022). Benefits and challenges of conversational agents in older adults, Zeitschrift für Gerontologie Geriatrie , 55(4).

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Flindt, N., Steinbacher, J. & Rietz, C. (2022). Bewältigung der digitalen Transformation in (Hoch-)Schulen. Resilienzstrategien auf struktureller / organisationaler und individueller Ebene, Lehren & Lernen, 48(3), 27-30.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Kasdorf, A., Dust, G., Schippel, N., Pfaff, H., Rietz, C., Voltz, R. & Strupp, J. (2022). Dying in hospital is worse for non‐cancer patients. A regional cross‐sectional survey of bereaved relatives' views, European Journal of Cancer Care.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Yavuz Temel, G., Rietz, C., Machunsky, M. & Bedersdorfer, R. (2022). Examining and Improving the Gender and Language DIF in the VERA 8 Tests, PsyCh, 4, 357-374.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Yavuz Temel, G., Machunsky, M., Rietz, C. & Okropiridze, D. (2022). Investigating Subscores of VERA 3 German Test based on IRT/MIRT Models, Frontiers in Education, 7.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Hennes, A. K., Schmidt, B. M., Yanagida, T., Osipov, I., Rietz, C. & Schabmann, A. (2022). Meeting the Challenge of Assessing (Students´) Text Quality: Are There any Experts Teachers Can Learn from or Do We Face a More Fundamental Problem? , Psychological Test and Assessment Modeling, 64(3), 272-303.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Sidler, P., Baysu, G., Kassis, W., Janousch, C., Chouvati, R., Govaris, C., Graf, U. & Rietz, C. (2022). Minority and Majority Adolescents' Attitudes toward Mutual Acculturation and its Association with Psychological Adjustment, Journal of Youth and Adolescence , 51(1).

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Janousch, C., Anvan, F., Kassis, W., Morote Rios, R., Hjemdal, O., Sidler, P., Graf, U., Rietz, C., Chouvati, R. & Govaris, C. (2022). Resilience profiles across context: A latent profile analysis in a German, Greek, and Swiss sample of adolescents, PLoS ONE, 17(1).

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Hammann, T., Schwartze, M. M., Zentel, P., Schlomann, A., Wahl, H. W. & Rietz, C. (2022). The Challenge of Emotions—An Experimental Approach to Assess the Emotional Competence of People with Intellectual Disabilities, Disabilities(2), 611-625.

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Kasdorf, A., Dust, G., Hamacher, S., Schippel, N., Rietz, C., Voltz, R. & Strupp, J. (2022). The last year of life for patients dying from cancer vs. non-cancer causes: a retrospective cross-sectional survey of bereaved relatives, Supportive Care in Cancer, 30(6).

  [Artikel in wiss. Zeitschrift]    Knop, J., Dust, G., Kasdorf, A., Schippel, N., Rietz, C., Strupp, J. & Voltz, R. (2022). Unsolved problems and unwanted decision-making in the last year of life: A qualitative analysis of comments from bereaved caregivers, Palliative and Supportive Care.

Stand: 24.04.2024; 09:31 Uhr