ACT4SDG – Professionalisation of Academic Teaching to Infuse SDGs in Latin American Universities ACT4SDG – Professionalisation of Academic Teaching to Infuse SDGs in Latin American Universities
Kurzinhalt: In den letzten 20 Jahren haben viele lateinamerikanische Länder wichtige Schritte zur Verbesserung ihrer Hochschulen unternommen. Allerdings gibt es immer noch große Herausforderungen wie der ungleiche Zugang zu Bildung, hohe Abbrecher- und Wiederholungsquoten, eine schlechte Ausbildung der Lehrenden, sowie ein unheitliches Bewertungs- und
In the last 20 years, most Latin American countries have taken significant steps to improve their higher education institutions (HEIs), but major challenges remain, such as unequal access to education, high dropout and repetition rates, poor teacher quality, and uneven assessments and accountability systems. Insufficient qualifications of academic teaching
Prof. Dr. Siegmund, Alexander Profil Grimmer, Lasse
In Zusammenarbeit mit:
EU
EU Education & Culture Executive Agency
Frederick University, Cyprus
Uni. of Crete, Greece
Uni. of Peace, Costa Rica
Uni. Tecnica Nacional, Costa Rica
Uni. Nacional, Costa Rica
Uni. de Costa Rica, Costa Rica
Uni. Autonoma del Estado de Mexico, Mexico
Uni. Michoacana de San Nicolas Hidalgo, Mexico
Uni. de Santander, Colombia
Uni. EAFIT, Colombia
Fundacion Uni. de San Andres, Argentina
Asociacion Civil de Estudios Superiores, Argentina