Bilingual Language Development: Typically Developing Children and Children with Language Impairment
- Fak. 1 - Sonderpädagogik - Sprachbehindertenpädagogik
:
:The situation of children growing up in multilingual settings is becoming more and more frequent within the European Union, in general, and, specifically, in France and in Germany. For many of these children, exposure to the national language begins with organized (pre-) school, and therefore acquisition of this language has the status of an early second [vollständig anzeigen]
:
Deutsch-französisches Kooperationsprojekt Bilinguale Sprachentwicklung: Kinder mit typischer Sprachentwicklung und Kinder mit einer Sprachentwicklungsstörung (Développement du langage bilingue: Enfants à développement typique et enfants avec troubles du langage; Bilingual Language Development: Typically Developing Children and Children with Language Impairment) DFG (Deutschland) und ANR (Frankreich) (DFG-ANR-Programm)
:01.04.2013 bis 30.11.2016
:
Prof. Dr. Chilla, Solveig (Leitung) []

Prof. Dr. Cornelia Hamann (Leitung)

Prof. Dr. Monika Rothweiler (Leitung)

Frankreich:
Prof. Dr. Laurie Tuller (Leitung)
Prof. Dr. Philippe Prévost (Leitung)
Prof. Dr. Sandrine Ferré (Leitung)
Prof. Dr. Christophe dos Santos (Leitung)

Hilal San

:
:
Prof. Dr. Solveig Chilla 29.04.2013
René Pretsch 28.10.2022
    
:413