Projekt - Fak. 1 - Sonderpädagogik - Sprachbehindertenpädagogik
Projektdauer: 01.04.13 bis 30.11.16
Deutsch-französisches Kooperationsprojekt
Bilinguale Sprachentwicklung: Kinder mit typischer Sprachentwicklung und
Kinder mit einer Sprachentwicklungsstörung (Développement du langage bilingue: Enfants à développement typique et enfants avec troubles du langage; Bilingual Language Development: Typically Developing Children and Children with Language Impairment)
DFG (Deutschland) und ANR (Frankreich) (DFG-ANR-Programm) Bilingual Language Development: Typically Developing Children and Children with Language Impairment
Kurzinhalt: The situation of children growing up in multilingual settings is becoming more and more frequent within the European Union, in general, and, specifically, in France and in Germany. For many of these children, exposure to the national language begins with organized (pre-) school, and therefore acquisition of this language has the status of an early second
Prof. Dr. Chilla, Solveig (Leitung) Profil Prof. Dr. Cornelia Hamann (Leitung)
Prof. Dr. Monika Rothweiler (Leitung)
Frankreich:
Prof. Dr. Laurie Tuller (Leitung)
Prof. Dr. Philippe Prévost (Leitung)
Prof. Dr. Sandrine Ferré (Leitung)
Prof. Dr. Christophe dos Santos (Leitung)