Bildmarke bzw. Logo des AnbietersForschungs- & Publikationsdatenbank

Profil

Aktuelle Kontaktdaten
ProfilbildDr. Wulff, Peter
Juniorprofessor für Physik und ihre Didaktik; Fak. 3 - Physik
Icon fuer AdresseAnschrift:
Juniorprofessor für Physik und ihre Didaktik
Pädagogische Hochschule Heidelberg
Im Neuenheimer Feld 561
69120 Heidelberg


Icon Mail peter.wulff[at]ph-heidelberg.de
Icon Homepage https://www.ph-heidelberg.de/physik/team/professorinnen/jun-prof-dr-peter-wulff/
OrcID:
0000-0002-5471-7977

vCard erstellen und exportieren
Projekte
Fak. 3 • Physik
Projekt-ID:1030
abgeschlossen
10.01.23 bis 09.03.25 • WasP: Entwicklung einer Webanwendung zur Erfassung und Rückmeldung physikalischer Problemlösefähigkeiten
Development of a web application to record and provide feedback on physical problem-solving skills
Projekt aufrufen
Projekt-ID:976
akt. laufend
01.11.22 bis 01.10.25 • Young Scientists for Future: MINT-bezogene Selbstwirksamkeit, Interesse und Eigeninitiative von Schülerinnen durch eigene Forschung zum Klimawandel stärken
Young Scientists for Future
Projekt aufrufen


Publikationen
20242023202220212020201920182017

Using Large Language Models to Probe Cognitive Constructs, Augment Data, and Design Instructional Materials

Wulff, P. & Kieser, F. (2024). Using Large Language Models to Probe Cognitive Constructs, Augment Data, and Design Instructional Materials, Machine Learning in Educational Sciences (S.293-313). Singapore: Springer.
Sammelband
Details

Are science competitions meeting their intentions? a case study on affective and cognitive predictors of success in the Physics Olympiad.

Wulff, P., Tschingale, P., Steegh, A., Petersen, S., Kubsch, M. & Neumann, K. (2024). Are science competitions meeting their intentions? a case study on affective and cognitive predictors of success in the Physics Olympiad. , Discip Interdscip Sci Educ Res 6, 10, 2024.
Artikel
Details

David vs. Goliath: comparing conventional machine learning and a large language model for assessing students' concept use in a physics problem.

Kieser, F., Tschisgale, P., Bai, X., Maus, H., Petersen, S., Stede, M., Neumann, K. & Wulff, P. (2024). David vs. Goliath: comparing conventional machine learning and a large language model for assessing students' concept use in a physics problem. , Front. Artif. Intell. (Section Machine Learning and Artificial Intelligence), 2024(7).
Artikel
Details

Physics language and language use in physics—What do we know and how AI might enhance language-related research and instruction

Wulff, P. (2024). Physics language and language use in physics—What do we know and how AI might enhance language-related research and instruction, European Journal of Physics, 2024(45).
Artikel
Details