BiliSAT: Bilingual Language Development in School-age Children with/without Language Impairment with Arabic and Turkish as first languages BiliSAT: Bilingual Language Development in School-age Children with/without Language Impairment with Arabic and Turkish as first languages
01.03.16 bis 31.08.18
abgeschlossen
JuSe Deutsch
Jugendliche in der Sekundarstufe lernen Deutsch Young people in secondary education learn German
01.04.13 bis 30.11.16
abgeschlossen
Deutsch-französisches Kooperationsprojekt
Bilinguale Sprachentwicklung: Kinder mit typischer Sprachentwicklung und
Kinder mit einer Sprachentwicklungsstörung (Développement du langage bilingue: Enfants à développement typique et enfants avec troubles du langage; Bilingual Language Development: Typically Developing Children and Children with Language Impairment)
DFG (Deutschland) und ANR (Frankreich) (DFG-ANR-Programm) Bilingual Language Development: Typically Developing Children and Children with Language Impairment
01.01.12 bis 31.12.14
abgeschlossen
How can a teacher tell if a bilingual child has language impairment: A study of the language of Russian-Hebrew and Russian-German migrant children in preschool and school age
German Israeli Foundation/ GIF Grant No. 1113-97.4-2010
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2017 [Beitrag in Sammelband]
Chilla, S. & Vogt, K. (2017). Dimensionen von Heterogenität im Englischunterricht., In: S. Chilla & K. Vogt (Hrsg.), Heterogenität und Diversität im Englischunterricht – fachdidaktische Perspektiven. (S.55-81). Frankfurt / Main: Peter Lang .