ForschendenverzeichnisWürffel, Nicola (Prof. Dr.) Fak. 2 - Mediendidaktik |  |
Wacker, Albrecht (Prof. Dr.) Fak. 1 - Erziehungswissenschaft - Schulpädagogik |  |
Wahl, Eva (Dr. ) Fak. 1 - Erziehungswissenschaft - Schulpädagogik |  |
Wanka, Andrea (Prof. Dr.) Fak. 1 - Sonderpädagogik - Blinden- und Sehbehindertenpädagogik |  |
Weber, Hartwig (Prof. Dr.) Fak. 2 - Evang. Theologie/Religionspädagogik |  |
Wellmann, Tom (Jun.-Prof. Dr.) Fak. 2 - Philosophie/Ethik |  |
Welzel-Breuer, Manuela (Prof. Dr.) Fak. 3 - Physik |  |
Werner, Birgit (Prof. Dr.) Fak. 1 - Sonderpädagogik - Pädagogik der Lernförderung |  |
Weselek, Johanna Fak. 1 - Soziologie |  |
Wieland, Regina (AOR) Fak. 2 - Deutsch (mit Sprecherziehung) |  |
Wildbrett, Jan Fak. 1 - Psychologie |  |
Winter, Fabian Fak. 1 - Sonderpädagogik - Blinden- und Sehbehindertenpädagogik |  |
Witzigmann, Stéfanie (Dr. ) Fak. 2 - Französisch |  |
Wulff, Nadja (Dr.) HSE - allgemein |  |
|  | Wulff, Peter (Dr.) Fak. 3 - Physik OrcID: 0000-0002-5471-7977|
 | Juniorprofessor für Physik und ihre Didaktik |  | 06221 477-255 |  | peter.wulff[at]ph-heidelberg.de |  | Juniorprofessor für Physik und ihre Didaktik
Pädagogische Hochschule Heidelberg
Im Neuenheimer Feld 561
69120 Heidelberg |
| Profil OrcID
 |
Wulff, P., Tschingale, P., Steegh, A., Petersen, S., Kubsch, M. & Neumann, K. (2024). Are science competitions meeting their intentions? a case study on affective and cognitive predictors of success in the Physics Olympiad. , Discip Interdscip Sci Educ Res 6, 10, 2024.  
Kieser, F., Tschisgale, P., Bai, X., Maus, H., Petersen, S., Stede, M., Neumann, K. & Wulff, P. (2024). David vs. Goliath: comparing conventional machine learning and a large language model for assessing students' concept use in a physics problem. , Front. Artif. Intell. (Section Machine Learning and Artificial Intelligence), 2024(7).  
Wulff, P. (2024). Physics language and language use in physics—What do we know and how AI might enhance language-related research and instruction, European Journal of Physics, 2024(45).  
Wulff, P. & Kieser, F. (2024). Using Large Language Models to Probe Cognitive Constructs, Augment Data, and Design Instructional Materials, Machine Learning in Educational Sciences (S.293-313). Singapore: Springer.   |
|